22h of happieness!

Det var blaskigt och rätt kallt ute när vi möttes inne i den varma terminalen i tisdags. Jag bjöd en liten men ack så trevlig skara på lyxkryssning med Birka. 
Ingen av dem visste att de andra skulle med så det var idel glada skratt och kramar när vi sågs.

Man skulle kunna säga att bubbel beskriver vår resa bäst.
Bubbligt, glatt, sprudlande..
Sen dracks det en hel del av dem med!


Vi började i VIP-loungen.
Sen möttes vi av mer i varje hytts kylskåp, tillsammans med öl, vin och vatten samt ett litet kit från Face Sthlm.


Vi skulle inte missa nåt ombord och schemat var späckat.
Dock var ju resan bokad just denna dag för att Lill-Babs skulle uppträda ombord och alla är fans till denna fantastiska kvinna som i år firar 60 år som artist!!!


Efter supergod mat var det dax.
Första parkett. Såklart. 
Skratt, värme, tårar.. Mellansnackens okrönta drottning.
Vilken show!!


Sen "tog vi över" karaoken, som både Jalle (som var kryssningsvärd) och övriga gäster sa och dansade till gamla hits på diskot till det stängde och vi var genomblöta.


Allt för få timmars sömn.. Men vad gör det när man vaknar upp till den här utsikten?!! Alltså hytten var såå fin!


Bubblor till lyxfrukosten där allt fanns att beställa. Otroligt gott och även frukosten ingick och var gratis i kryssningen. Galet bra!


Jag beställde äggröra med små kryddiga lammkorvar och våffla bl.a.



Som sig bör ska det spelas bingo, och Micke vann 200kr när han fick 3 rader.
Fru Fortuna var med oss!

Att sedan slappa i en varm jacuzzi uthus i fören med utsikt över Ålands hav och Stockholms skärgård var ljuvligt.

 
Sen avslutade vi hela kryssningen med att se show och vara med i musicquiz, där Johan vann en ny kryssning med tillhörande frukost.

Jag skrattade så himla mycket det här dygnet. Fy 17 vad kul vi hade det.
Det absolut bästa resesällskapet fick jag med mig, som dessutom uppskattade att de fick följa med och tackade flera gånger. Sånt tycker jag om.
Jag är expert på att bjuda folk men får allt för sällan något tillbaka, tyvärr.

Själv tackar jag Jonas på QX som bjöd mig till eventet där jag fick dessa kryssningar. Tack för att vi fick ett helt galet roligt dygn fyllt av extra allt!!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0