En gul ost

Ett nöje jag har är att prova på saker eller vara frågvis när jag är ute på stan. 
Idag ifrågasattes stresstestet som en man från scientologerna stod och utförde på torget. Han hade en röd liten apparat i plast med små rattar på. Utbildning hade han inte, men en kurs som kostade 50kr hade han visst gått. 
Dock hade inte kursen nåt som helst med den här apparaten att göra...

Sen skulle jag äta middag.
På menyn hittade jag en maträtt var innehåll beskrevs så här: "färsk ingefära och distinkt smak av ost".
Jag frågade servitris nr 1
- Vad är det för ost?
- Det är gul ost...

Väntar till servitris nr 2 dyker upp och ställer samma fråga.
- Vad är det för ost i maten?
- Det är vanlig ost...

Behöver jag säga att maten varken smakade av färsk ingefära eller "ost"...


Såhär kan man se ut på jobbet.
Som månadens anställd.
En titel syster Kerstin gav sig själv.

 Eller såhär...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0