Sjunga? Ja, men det kostar!

- Du får ju jobba med din hobby!
Vi diskuterade jobb, hobbys och hur folk ser på ens yrke och kom fram till att de flesta som arbetar med praktiska yrken oftast får frågan; visa! 

- Sångerska? Åh.. Sjung lite!
- Läkare? Du.. Kan du kolla på en grej.
- Servitör? Dukar du av.. Du som kan..
- Hantverkare? Skulle du kunna fixa..

Varför är det såhär?

Bara för att jag är sångerska betyder det ju inte att jag vill ställa mig och sjunga rätt upp och ner, varsomhelst eller hur som helst så att Du ska få.. Ja vad är det som ska hända? Ska jag bedömas? 

Jag vet inte.
Ska nog börja säga som "Alice Babs" sa när hon fick samma frågan som liten skitunge.
- Sjunga? Ja, men det kostar pengar!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0