Vårvindar friska, leka och viska..

Sköna maj välkommen till vår bygd igen!

Här i Danmark har man tyvärr inte någon tradition att hälsa våren välkommen så som vi gör.

Det är speciellt en valborgsmässoafton jag minns extra tydligt. Dessvärre kommer jag inte igår året, men det borde vara 1992 eller -93.

Vi hade varit nere i Malmö på schacktävling, nån lagtävling kommer jag ihåg, och i bussen hem såg vi majbrasor som var tända längs med vägen. Varför jag minns just den kvällen så tydligt har jag ingen aning om.

Å trots att det är fantastiskt att få stå på en musikalscen och ta emot folkets stående ovationer och hejarop saknar jag lite att bara stå vid en eld ikväll och lyssna på vårsångerna.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0