Potatis-i-munnen-språk!

Det är bevisat att danska barn är senare än övriga Europa, och kanske var det till och med världen, på att lära sig prata sitt språk. Och det för att de inte förstår vad som sägs... Det är ju helt sjukt!!

Om 6 veckor har vi premiär. Det går fort. Den här veckan fortsätter musikaliskt rep och så har det börjats repa på scener. 
Jag övar på danskan... vrider och vänder min tunga så den nästan slår knut i munnen. Men det låter uppenbarligen helt ok. Danskarna ger mig tummen upp.

Det ska bara gå. De ska inte kunna sitta där i salongen och tänka "jaha.. Där har vi en svensk". Jag ska banne mig bli så bra på det här märkliga "potatis-i-halsen" språket att jag lurar dem allihop att tro att jag är dansk!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0