Fosterland

Vilken skillnad det är mellan svenskar och norrmän när det kommer till att vara patriotisk.
Sveriges nationaldag, en dag som numera är en helgdag och som verkligen borde vara en dag då vi stolta går man ur huse och hyllar vårt fosterland.
Men istället för att klä upp sig hissa flaggan och sjunga vår nationalsång såg jag folk som inte verkade bry sig ett dugg.

Jag är stolt över mitt land, och över att vara svensk.
Jag firade med en rundtur på Slottet med några vänner, såg vårt kungapar i kortege och lyssnade på musik i Kungsträdgården. Det enda som saknades var nationalsången, den verkar ju bara sjungas vid idrottsliga arrangemang numera.

Då får vi iaf sjunga ut, vara stolta och vifta med vår flagga utan att bli kallade för rasist.

Jämför 17 maj med 6 juni...
Stolthet. Vi måste våga vara stolta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0