Högt där ovanför är det bestämt... Eller?

Kan det vara så att det är ett tecken på nåt? Något som jag borde se, men som jag i dagsläget inte fattar halv sju av. Eller är det bara ett sjukt sammanträffande?
Igår, när jag gick av bussen vid mig kommer det en tjej som gick klassen över mig i skolan emot mig och säger Hej Jenny, och vi står och pratar några minuter.Henne har jag inte träffat sen 1997...
Idag, när jag ska gå och köpa luch säger tjejen i kassan; "Du gick i Musikklass. 2 klasser under mig". Jag tittar på henne och svarar; Nej jag gick 2 klasser över dig ju... Oj. Hej!
Då plötsligt står det en kille bakom mig som med ska handla lunch.... "Å han gick klassen under dig"säger hon. Å visst är det väl det. Killen som står bakom mig heter Anders, och gick klassen under min, och hela mellan- och högstadiet hade våra klasser kör ihop några timmar i veckan. ´Plötsligt står vi där, 17 år senare. Har inte sett varandra sen 1994/95, men alla ser vi ut som vi gjorde då. Bara längre, något större, lite äldre, mer vuxna på nåt sätt.
Dessutom är det här folk som jag inte pratade med särskilt mycket alls under tiden vi gick i skolan, även om jag kommer ihåg dom.
Men vad sjutton betyder det här? För det kan väl inte bara vara ett nästintills osannolikt sammanträffande. Eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0