Han med fyra förnamn

Tänk att man har en viss relation till vissa plagg, och kommer ihåg när, var och av vem man köpte det. Själv har jag ett som jag fick användning av idag när det var snöstorm här i Stockholm: Min vita skidjacka.

Det var november. Jag hade bara en enkel trenchcoat med mig som var helt fel i det vintertäckta och kalla Sundsvall. Kommer ihåg att jag letade flera dagar efter en ny jacka, men ingen föll mig i smaken.
Plötsligt hängde den där framför mig. Svart. Men hur kul är det egentligen?! 

Jag gick fram till en kille i personalen och frågade om de hade den i vitt, och om det fanns kanske han kunde beställa den till mig. Vi stod där och pratade i säkert en halvtimma. Om varför jag var i Sundsvall, hur det var i Norrköping, show, spa...
Efter en vecka ringde han och sa att jackan hade kommit så jag åkte dit. 1timma senare, efter att vi fortsatt pratat om allt möjligt, köpte jag den och gick nöjd därifrån.

Tre veckor senare kommer det fram en kille till mig när vi är på ett uteställe och frågar hur det går med jackan...
Ehh... Va? Ja, hur går det jackan? Det var ju jag som sålde den till dig.... Aha! Det är ju du. Jo det går bra med jackan sa jag. Och log. Sen stod vi där och pratade i 3 timmar. i 3 timmar! Sjukt.

Träffade honom fler gånger under tiden jag var där, och fler timmar flög förbi. Dykning i Thailand, Transibiriska järnvägen, bestiga Kilimanjaro, drömmar... Mycket hann vi prata om. Jag och han med fyra förnamn.

Var det ödet som såg till att jag bara tog med mig en tunn trenchcoat upp?
Å är det nu upp till mig att se till att ödet blir som jag själv vill...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0