Jobbsökardag.

Tänk att det är ett heltidsjobb att vara arbetslös. Hur många timmar lägger jag inte ner på att lära mig nya sånger, teatertexter, maila cv'n och showreels, gå och träna och sjunga... För att sedan maxa under några minuter och förhoppningsvis vara den som de söker just då.

"Tack för din ansökan vi behåller ditt CV om det dyker upp något som efterfrågar din kompetens, tack för att du ville komma vi har gått vidare med annan sökande, tack för din audition i år var det hårdare konkurrens än vanligt..."
Hur många såna mail har jag inte fått?
Sen kommer ju dagarna när telefonen går varm, eller när man blir överöst av beröm som inte vill ta slut och erbjudandena haglar och man känner att det verkligen var värt allt slit.
Idag har jag en jobbsökardag när många får mitt CV, min showreel och kanske till och med ett litet personligt brev!
Sjunger som Peter Jöback ur musikalen Funny girl:
Nu väntar världen här är jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0