Är jag för konservativ?

Går förbi Nytorget på Södermaml efter att ha varit på kortfilmsinspelning och stannar till vid lekparken. Där gungas det, leks i sandlådan och springs runt.
Alldeles ljuvligt.

Men mitt i den här idyllen av mammor, pappor och en massa barn som leker med varandra sitter det en ensam kvinna vid en bänk och bredvid sig har hon en barnvagn, dock sitter inget barn i.

Det är inte det att hon har en stor proppfylld matkasse och annat som är nödvändigt när man är ute med familjen som får mig att haja till. Nej, det är det att hon inte alls har koll på sitt barn som leker där någonstans utan har sin fulla koncentration nere i sin Ipad, kollandes facebook...
Känns det inte som att hon kanske skulle kunna vänta en liten stund iaf med att kolla andras statusuppdateringar och istället leka lite med sitt barn. Vad vet jag, hon kanske hade gjort det redan och nu bara hade en liten paus från det...

Eller är det bara jag som är konservativ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0