Är 30 det nya 20?

En dag kvar att kunna svara  " - 30 ", på frågan hur gammal jag är.
Imorgon fyller jag 31.

31. Låter inte det  som att man är extremt vuxen? 31. Inte "bara" 30.
Nej, jag tycker att det låter som att jag borde ha en bra struktur med allt vad bostad, partner, jobb och framtidsvisioner är. Eller så är det bara här i Sverige det är så med svenssonlivet som flåser en i nacken.
Om det är fel med Svenssonliv? Nej det 'är säkert kul.
Jag har bostad, framtidsvisioner, ingen partner och väldigt många olika jobb. Ibland inget alls, å ibland allt för många. Vad kallas det livet? Karlsson? Silfverstråle? Eller bara rätt och slätt Asterius-Perssonliv. .

När någon efter imorn frågar mig kommer jag svara 30+ på hur gammal jag är.
Eller låter det som att jag är typ 37...?
31 kanske är bra trots allt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0