Härliga Norrland!

Nåt unikt som finns här uppe är ju faktiskt renar på vift!
När jag körde hem igår från stan stod det plötsligt en massa renar mitt på vägen och bredvid, och inte brydde de sig ett dugg att flytta på sig.
Helt underbart.
Jag hade iaf en aning om att de kunde vara renar i området då det satt en massa svarta plastsäckar på pinnar en bit innan vid väggrenen. Det är renskötarnas sätt att uppmärksamma förare om att renarna är i närheten.

Idag har jag varit på sånglektion med, hos en kille som heter Adrian Rubin och som går på Musikhögskolan här i Piteå. Tycker det är lärorikt och intressant att gå hos olika pedagoger för alltid finns det nåt nytt som jag lär mig, eller bara får en aha-upplevelse.
Vi jobbade med luftflöde och vokala linjer bland annat.

Jag har funderat en hel del på hur jag skulle låtit om jag hade haft bra pedagoger i de olika skolorna jag gått.
Vilket sound hade varit mitt? Hur mycket mer röst hade jag kunnat haft, eller finns inom mig?
Det är sjukt spännande! För inte har jag haft sådär tjofadderittan bra lärare alls, jo Bo-Kenneth är/var bra, och såklart Mary Hammond.
Sen finns det en hel hög med coacher och pedagoger som jag skulle vilja ta lektioner för men som dessvärre är lite för dyra. Tycker att ca 1000kr för 45 minuter är lite väl mastigt.

Det får helt enkelt bli mitt mission när jag kommer tillbaka till Stockholm;
Hitta en grym coach som inte ruinerar mig!

Men innan dess ska jag bara njuta av härliga Norrland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0