"Det går över när du gifter dig..."

Trots att det har utövats i tusenden år tror jag ändå att det mesta sitter i din egna vilja. Jag har idag provat akupunktur för första gången.

En kvinna, som bara pratade kinesiska, frågade mig via en tolk om jag var gift.
  • Gift?
  • Yes. Married?
  • Nej, hurså?
  • (på knagglig kinasvenska) Hon säger det blir bättre när du gifter dig.
  • ...Ok...

    Jag låg där med en massa nålar i magen, ett i fontanellen, i knävecket och vid fotknälarna och sa till mig själv som ett mantra; Detta är jättebra för mig. Det är inget humbug.

    90min senare gick jag därifrån 2800kr fattigare och med en påse med 7små paket med örter i....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0