Raka rader

Idag hade jag en liten, pytteliten catfight med damen som demar "Hypnotize Senses".
Det var underbart.
Tanta är från Tyskland, bryter sådär som Silvia...

T= Tysk Tant
J= Jag


T: Sådär kan du inte ställa dofterna
J: Nähä... varför inte?
T: Dom måste stå i raka rader!
J: Varför då? Jag tycker att det är snyggt såhär ( jag har då ställt upp dofterna lite snett inåt på varsin sida av doften. Svårt att förklara, får ju inte ta kort inne på varuhuset. Men de andra dofterna står bakom i raka rader)
T: Det ska inte vara så. Det ska vara rakt. ( Hela tiden ställer T dofterna rakt, medan jag rättar tillbaka dom snett)
J: Jaha. Men jag säljer ju massor, och jag tänker utifrån kundens perspektiv
T: Kunden ser inte doften om den inte står rakt.
J: Tror du inte. Det tror jag. Jag har ju ändå sålt 15st idag. Hur många har du sålt?
T: ...... idag går det dåligt.... .... 1 har jag sålt idag.
J: Jaha. Vad tråkigt för dig.
T: ( Ställer mina dofter snett) Men du får väl ha dom snett då.

Jag bara ler åt henne.
Ett sånt där bekant leende som man kan få från en servitris som jobbat för länge inom en välkänd koncern med sk Dinnershows i Sverige.
Leendet som har en rynka på näsan, precis mellan ögonbrynen.

Vi får se hur raderna står imorn.
Sista dagen.
Sista rycket.
Åhhh vad jag ska sälja massor med dofter bara för att reta tanta med stort T!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0