Video och vatten

En hel vecka har gått sedan sist.
Har flängt fram och tillbaka mellan städer, event och uppenbarligen förkylningar...

Just nu låter jag som ett 80årig storrökare... Har tydligen ett virus sa farbror doktorn,
och det som ska bota mig är video och vatten!
Vilken tur att jag har frikort och inte betalade 300kr för att få den diagnosen.

Ja!
Det här har ju hänt med:
Skulle spela på Keno & Lotto tänkte jag när jag var i Sollentuna på ett event.
När jag skulle lämna in lappen frågade mannen bakom disken mig om legitimation.

- Eh... Varför vill du se det?
- Får jag se ditt leg!
- Ja, men varför ska du se det?
- Får jag se din legitimation!!!
- Vad är anledningen?
- Man måste vara 18 år för att spela på Lotto
- Jaha... Jag fyller ju ändå 30 om 10 dagar!
- ...... Ja, men du ser ung ut!

Ja, ja.
Sen åkte jag till Göteborg för att lämna rånarvanen, som visserligen skulle ner till Falkenberg... nåt som jag fick reda på efter några dagar, så Gbg - Falkenberg - Gbg fick det bli i måndags morse.
Passade på att hälsa på både Oskar och Daniela. Eva-Lotta missade jag, då det blev strul på morgonen.
Trist!!
Får se till att träffa henne snart ändå.

Hade berättat för Daniela om det där med legitimationen när vi gick in i en spelbutik vid Brunnsparken för att kolla om jag vunnit nåt.

- Hej! Jag skulle vilja se om det är nån vinst på dom här.
- Får jag se ditt leg!
- Va?
- Får jag se din legitimation!
- Varför då?
- Man måste vara 18år för att spela
( Daniela och jag skrattar så vi nästan kissar ner oss )
- Jag som fyller 30 om några dagar!
- Oj, förlåt... Men du såg så ung ut.

Vann förresten 1000kr!
Spelade för 5kr.
Det var trevligt.
Får nog ta och spela fler gånger, det var ju som det står på reklamen:
"Lett å vinne"

Nej, nu ska jag återgå till min nya syssla, video och vatten.
Eller ja skippar videon, dax att sova.
Men lite vatten.

Skepp O' hoj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0