Mirakelkur!




Den här flaskan köpte jag i butiken Kina-Li här på Ringvägen idag,
och nu har jag bestämt att det ska bli min mirakelkur!

Effekt: eliminera slem, lindra hosta, lindrar halsont, ge näring till lungorna (?), ta ner feber och förbättrar hyn.

Perfekt.
69kr för en flaska.
Inom 3 dagar ska jag vara frisk, ja enligt tanten i butiken ( och hennes man ) i alla fall...

Har hört talas om denna "syrup" i flera år från flera olika sångerskor, och nu äntligen har jag hittar den.
Det var bara 4h sedan jag tog första shoten, då kunde jag inte prata, nu däremot låter jag knapp förkyld längre!
Gött mos.

Vad den heter?
Nin Jiom Pei Pa Koa
Vad det betyder?
Botten upp, resten i håret

Skål!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0