Ibland kokar det över

Sällan är jag så arg att ja känner en obehagskänsla komma forsande genom kroppen.
En känsla där jag nästan inte kan kontrollera mig, bara vill skrika och ta fram ett basebollträ och slå i huvudet på nån.
Det scenariot har ju förvisso aldrig hänt, men känslan fanns där igår eftermiddag. Och det är INTE bra!

Anledningen?
Jo!
Jag köpte en kamera på ONOFF i januari. En fin en som skulle vara sååååå himla bra enligt säljaren.
Ok. Klirr i kassan. 
Efter bara en vecka började eländet.
PIP PIP PIP!!!!! Lens Error. Restart camera!!!!
Herregud vad den skrek åt mig.
Tillbaka till affären. Där fick jag en ny.
1månad senare.
PIP PIP PIP!!!! Lens Error. Restart camera!!!
Same procedure again...
Tredje kameran höll sig hör och häpna nästan 3månader. Ibland fick den för sig att krångla lite men det funka iaf.
Men till slut gav även nr 3 upp.
Ja lämnade in den i början på augusti, och har fortfarande INTE fått tillbaka den. Därav att jag inte kan ta några kort överhuvudtaget.
Har ringt försäkringsbolaget som säger att jag måste ringa ONOFF som säger att jag måste ringa försäkringsbolaget.... Har ringt butiken som säger att jag måste ringa försäkringsbolaget som säger att jag måste gå till butiken som säger att jag måste ringa företagsförsäkringar.... GAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHH!!!!
Inte nog med det.
Om man nu vill göra en reklamation, och det är ju precis det jag vill göra, så måste man visst med lämna in alla delar, inklusive kartongen kameran låg i. Ok.
Så jag satte mig på tåget ner till Norrköping där mina föräldrar lämnade in den i augusti.

Det är nu känslan med basebollträ't börjar...

Kommer in i butiken, får prata med en kille som säger; Ja, ja, ja, ja, ja, ja, ja typ 100ggr per mening jag säger.
Ibland funderade jag på att säga helt osammanhänande meningar till honom för att kolla om han hörde nåt av vad jag sa.
Allt var helt plötsligt mitt fel!
Det var ju mitt fel att servicepersonen som hade lagat den hade bestämt sig för att skrota den. Eh... Va?
Ta det där igen är du snäll.
Ja, det kanske var så att objektivet var snett. Då kan det ju fastna. Sker det på alla kameror eller?
Till slut fick jag säga till honom: Får jag tala med huvudansvarige här idag tack, då du inte verkar kunna hjälpa mig.
Han OCH hans kollega som stått i den andra kassar försvinner ut på ett lager....
Efter några minuter kommer en liten späd tjej ut och försöker se förvirrad ut och säger:
Det var någon som hade nåt problem med en kamera och nåt objektiv här....
Det finns bara jag i butiken just då, så att hennes försök till att spela teater misslyckas rätt rejält.

Står där och pratar med henne ett tag, utan resultat.
Jag kräver att få åberopa reklamationsrätten, medan hon pratar om hennes dator hon köpte på nån internetsida och inte tog försäkring till den och nu måste hon betala 1400kr för att antingen få tillbaka en trasig dator eller betala 2400kr för att få en ny.... OCH VAD HAR DETTA MED MIN KAMERA ATT GÖRA?!?!?!?!?! säger jag till henne i en kanske liiite för hög samtalston.

Tjejen från ONOFF skulle ringa mig nu på förmiddagen, och berätta vad jag ska göra i kamerafrågan.
Klockan är 13:33..... inget samtal än.....
Konsumentombudsmannen är nog nästa instans.
Hörde även att Sverker Olofssons PLUS sökte nya uppdrag!

Fortsättning följer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0