Det är cheesecake!

Äntligen kom dagen som ja väntat på över ett år!
Inspelning av långfilmen Puss i Regi utav Johan Kling ( även regissör till filmen Darling ), som blev uppskjuten ett år pga sjukdom, men som till slut blev av och idag hade sin absolut sista inspelningsdag på Café Valand på Surbrunnsgatan i Stockholm.

Dagen började tidigt vid kl 07:30 med smink.
När ja kom in genom dörren möttes jag av en lång kille som sträcker fram handen och säger: Hej, Alexander!
Denne Alexander som någon minut senare står i bara kalsonger framför mig är ingen mindre än sveriges sexigaste kille 1999 och numera Hollywoodhunk Alexander Skarsgård.
Lång, snygg, singel, talangfull. En bra start på dagen helt enkelt.



Får skjuts från smink och kostym till inspelningsplats, och under bilfärden ringer ansvarig mig och frågar när jag är framme? 10min?! Ok!
Väl framme öppnar en man dörren och säger att jag ska komma med in och det snabbt.
Inspelning startar om 30 sekunder.
Herre Gud!
Andas. Dax att leverera.
Som tur är blir det ju repetition utav scenen och lite klippscener innan min fantastiska replik, å som jag har övat på att säga den.... "Det är cheesecake"
Det tar ett tag att spela in scenen. Johan kommer fram några gånger och ändrar lite regi, sedan är det över och han säger Tack! Jättebra.

Sen var det lunch, lite mer väntan, vi spelade boule; Damerna mot Herrarna ( damerna vann hela tiden!! ) , sen lite fika såklart ( det bästa med inspelningar ) , lite mer väntan, in till inspelning igen, förberedelse, ändring av person... men hon har åkt hem... ring ring... hej kan du komma tillbaka? Servitris 2 kommer tillbaka... inspelning med henne... jag blir av med en replik! Fan. Men har ju fortfarande 1:a scenen kvar... Slut på inspelning! Tack för den här filmen... av med lånad grå tshirt på med egna kläder... gå hem... Möta Alexander på gatan varpå han smäller av ett leende och säger: Tack för idag. Det var trevligt att träffa dig! .... Ja tror ja smäller av! Hej då är väl det enda jag får ut mig. Känner mig som en larvig fjortis när jag nynnar mig nerför Sveavägen och tar tunnelbanan hem. Ett å annat hoppsasteg hanns också med.

Resultatet kan ses på bio hösten 2010. Då jag även kommer att skymta förbi i Bröderna Karlsson.

Om man skulle ta och köpa sig en röd matta och lägga utanför dörren?
( och med man menar jag mig själv! )




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0