Vinna tävlingar

Det lönar sig att vara med i tävlingar.
Jag fick precis ett mail där det stod att jag vunnit en tävling där priset var 2st biljetter till Hairspray!!! Tjohooo vad skoj.
Vet inte till vilken förställning än, men biljetterna ska komma med posten.

Jag har ju haft rätt så mycket tur i spel genom åren. Är det månne därför jag har mindre tur i spel..?
" En del har tur i spel, och en del har tur i kärlek" - titelmelodien till ett känt tvprogram i början på 90-talet.

Det roliga är att det är så olika tävlingar jag är med i. Ofta ska du ju skriva en slogan på ett visst antal ord, där du dessutom måste ha med företaget som anordnar tävlingen's namn....
Annars gäller det mest att svara på rätt så lätta frågor. Många tävlingar med bra priset hittar jag i matbutiker.

1997 vann jag en resa till London och var med på MTV i direktsändning! En galen miniweekend där jag tog med mig Teresia på äventyret. Jag hade klippt och klistrat ihope en saxofon av tuggumipapper...

2005 vann jag en resa med Rosa Bussarna 9.5v till Indien. Den resan har jag inte tagit ut än av naturliga själv. Har ju jobbat hela tiden. Nu i sommar funderade jag på att åka till Rwuanda/Zanzibar - men jag tror att jag tar det i januari istället. Bäst att passa på att jobba nu när jag har lite jobb.

Sedan är det en hel uppsjö av biljetter, väskor och andra roliga saker som jag vunnit under åren.
Ångrar en del att jag aldig skickade in den där kupongen som gällde en resa till Åre eller Sälen för två personer...
Lappen låg i säkert 6 veckor i mitt kök och glodde på mig varje morgon. Så jag får skylla mig själv.



 

Wallmansleende

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0