Make me a star!

Just nu är det ju mycket jobb i mina tankar. Vad ska jag göra till hösten? Eller till och med nu i sommar... Har inte fått schemat än så jag kan inte planera någonting, det jag vet är ju att jag ska ner till skåne första veckan i augusti, och så vill jag åka till Gotland en sväng. Emmy frågade om vi skulle dra på solsemester och tanken är ju lockande. Även Britt-bruttan ville ta en tur med mig, och det till Cypern. Hälsa på Sakis och Heidi, äta på Los Bandidos... och bara sola, bada och gå på skumparty! Det sistnämda vet jag inte om hon vill, jag kan bara tänka på den gången jag och Maria tog moppen in till Agia Napa och sa att vi var från "bubbel-land"!!! Sjukt kul!

Nye chefen Richard kom fram igår och la handen om axeln och frågade hur jag mådde. Se - redan där någon som bryr sig om personalen! De kommer ha det så himla bra nu framöver. Skulle kunna bli lite avis, men det är bara onödigt att slösa energi på det.

Inhoppet i helgen då.
Jo, det gick finemang. Sjöng väl lite fel stämmor ibland, men i det stora hela måste jag vara nöjd. Mycket nöjd. Herre gud, hur lite har inte jag repat om man jämför med de andra?!

I fredags var det en jättesöt liten tant från södra Sverige som satt längst fram. Hon älskade mig sa hon, när jag skulle ge henne kaffe och fick en puss på kinden av henne. Sedan i applådtacket stod hon upp och vinkade till mig.
Kul att få göra hela showen iaf en gång.
Efter att ha rusat till karaoken och sedan 03;30 vara färdig att stupa i säng, fick jag reda på att jag ska hoppa in lördag kväll med!
Mamma och pappa ringer och frågar hur gärna jag vill att de ska spela in ESC till mig, och när jag svara att jag kan se det på nätet packar de genast ihop sina pinaler och åker upp hit till Stockholm.  Mina underbara föräldrar!!!!

Skulle ha en efterlängtad frukost med Malin, men det utbyttes mot rep, då Jonas ringer och frågar hur bra jag kan Big Noise?! Inte alls, svarar jag. Ge mig 10 min.... Ok jag gört! Va sjutton. Utmana sig själv!.
In och repa den, och sedan köra show.
Mark satt i publiken med. Mamma och pappa fick en plats vid ett bord. Hov-Tom gick och hämtade dom! Sedan bjöds de på skumpa av grabbarna på bordet bredvid!  5 stora magnum Philliponate...

Jag fick många kommentarer från en massa gäster som tyckte att jag var bäst. Alltid lika kul att höra att man berör folk. En massa amerikaner tog kort på mig, de gillade väl min enorma stjärt som jag får i klänningen... Ha ha
Den svarta korsetten är ju bara så himla snygg!!!! Vill ha!
Publiken var i extas när jag sjöng Big Noise, fick igång dom rejält!  Åsa och Anna var i euforiska.
Emmy fick hoppa in med i finalen, då Jenny blev akutsjuk. Kul att få köra ihop på scenen.

Så... vad är slutsatsen?
Ge järnet, ha karisma och visa att du älskar det du gör - så älskar publiken dig med!
Sedan finns det ju, tyvärr, alla dessa trångsynta människor i den här branschen som bara kollar till hur du ser ut.

Dom MÅSTE bort. Talang måste vara det som är viktigast, inte vilka gener du har.
Jag vill iaf inte kolla på en snygg tjej med 0 % utstrålning, men med "rätta utseendet", det gör mig bara förbannad! Eller en kille som ser rätt ut, men varken kan sjunga eller dansa. TIll vilken nytta?
Fram me äkthet, vare sig du är kort, svart, vit, smal, tjock, skallig eller bara allmänt ful!

I am a STAR!




 


Kommentarer
Postat av: Lisa

Du har ju så jävla rätt!!!!!!!!!

2009-05-21 @ 01:16:45
URL: http://lisaonstageandinlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0