Wail-SM

Lustigt och sjukt roligt på samma gång.
Där stod jag och var lektant när plötsligt rektor Grahn kommer fram och frågar om vi inte kan sjunga duett? Ja - Up where we belong...?!
Självklart, säger jag.
Han ÄLSKAR ju att waila och det inte bara med rösten utan även med sina fingrar ihopklistrade... Upp och ner flaxar han, tror mig veta att vänterhanden är en favorit!
Självklart var inte jag sämre utan wailade som bara fasen, jag som är så himla bra på det med.
Efteråt ville han sjunga mer, så det blev en slutlåt. Brukar sjunga sista låten innan vi stänger, och gärna en låt med ett instrumentalt parti så jag kan säga hej då, och hälsa dom välkomna tillbaka.
Igår valde jag Catch the moon, Stefan Andersson. Svinbra låt tycker jag. Dessutom sjöng jag ju duett med honom 2004, efter att han frågat om jag ville det. OM?!
Herr Grahn var riktigt på lyset och flumsjöng med mig, fyllde i lite här och där och ville gärna waila med handen.
Tanken slog mig då att här står jag med en producent till en show jag har sökt till.
Jag får inget jobb av honom, men han vill gärna sjunga flera duetter med mig.... Eh...

Just ja. Typecasting.
Får inte ta det personligt, så är det bara.
Aldrig tveka på sin talang!
Fan vad jag är bra. Skitbra. Ska bara få nån jäkla producent och fatta det med.
Till dess ska jag öva på att waila och ta hjälp av min vänsterhand, kanske blir det lättare då....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0