Välförtjänt AfterSki!

Shit vad kul det var!!
Har inte åkt slalom sedan vi var uppe och sjöng på invigningen av glassbaren i Åre 2005.. Det var ju ett tag sedan.
Mycket minnesvärd resa i många avseenden...
Iaf. Fick för mig att vi skulle gå dit, hyra utrustning och slänga oss nerför backarna, så det gjorde vi,
Det var jag, Andreas & Emmy som antog utmaningen, Emmy hyrde snowboard jag & Andreas vanliga hederliga skidor.
På med pjäxorna... AHHHHH Kramp!!
Tårna domnar bort, vaderna skriker åt mig att släppa på trycket. Mina ben är helt enkelt inte gjorda för pjäxor.
Känner mig som Stig-Helmer Olsson i "Snowroller". En lätt klaustofobisk känsla sprider sig i min kropp.
Äh. Ut i snön, upp i liften och sedan efter några åk brukar det bara ok.
Nja.. Måste ju erkänna att det gjorde nåt så djävulskt ont.
Men det var det värt, för uj uj uj vilken känsla det var.  Wiiiiiiiii
Även om backarna inte är så långa fick vi absolut känslan av att vara på skidsemester - och det mitt i Stockholm!

Praktiskt är det ju med att hyra utrustning på plats. Slippa släpa.
Om det finns snö nästa helg blir det nog en omgång till. Ser rätt mörkt ut med tanke på att våren bankar på dörren, men jag kan ju alltid hoppas på några åk till.

Efteråt blev det afterski på Vickan!
Såg skvallerreporter Jesper Lögdahl spana diskret i ett hörn, men gick ganska raskt därfrån då de flesta från kändissverige befann sig på Berns och årets GuldMaskenGalan.
Enda "kändisen" jag såg var Kim från Friends, och hon såg tyvärr inte särskilt hipp ut..

Galet som vanligt.
Att umgås med schlagerbögar är mycket uppfriskande, så med rosiga kinder från skidåkningen dansade jag mig svettig i marsnatten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0