Oslo tur och retur...

Varför ska det ALLTID hända mig?

Först är planet försenat i 2h från Arlanda. Jag ha bara handbagage, så jag smiter in på damernas och fixar till mig inför festen. Tur att man hittar på Terminal 2 så man vet vart den bästa spegeln finns...
Väl framme i Oslo lägger min display på mobilen av, men den fungerar fortfarande. i övrigt. 
Tur att man kommer ihåg ordningen i telefonboken och antal tryck man måste göra för att komma till rätt person...
Dax att gå igenom tullkontroll.
-Tull.
-Jaha...?
-Kom in här.
-Ok.
-Reiser du alene? hvad skal du gjöre? Hvor lang tid skal du vara i Oslo? Var skal du bo? Så du jobber pa Wallmans.... Restaurang...jaha.. Hvordan kjenner du Paola?

En mycket barsk kvinna frågar ut mig om ALLT! Den här gången slipper jag dock bli visiterad, eller få mina väskor kollade. Ser jag så skum ut? Kommer ju ihåg hur fånigt det kändes när jag efter hemresa från Thailand blev stoppad och var tvungen att förklara varför jag hade en massa trolleriartiklar i en väska som tillhörde Fritidsresor.
- Har du aldrig hört talas om Harry Potters magiska mjölktrick? Ungarna älskar det!

Fort till Wallmans. Får Paolas nummer och vägbeskrivning, och rusar in på damerna och byter till mina stilettos.
Hör introt... Shit.. Jag är sen!
Hittar till bordet där jag ska sitta. De andra är inte här?! Ok.
Efter 20 minuter kommer de inramlandes. In med mat och dryck, och festen är igång! Yes!
Folk från köpenhamn är där, likaså Helsingborg. Från Teatergatan bara Erica & Helmut. Skoj.
Plötsligt springer jag in i Anthony!!!! Han blev helt chockad. Jag med. Han hade kollat på filmen för 2 dagar sedan när de hade lagt gubben i min säng... Sjukt kul.
Strax därpå springer jag in i näste kändis. Danse-Björn! Även han chockad över att se mig igen. Det var ju 2 år sedan sist. Där på Kasbah...

Showen var riktigt bra. Kul med duktiga tjejer, som inte bara är söta. Akrobaten var ju GALET bra. Vilken styrka! Snygg med. Ha ha. Men helt otroliga nummer gjorde han. Gillade jojomannen med.
Det var kul och se Linda med i nummer hon fick glänsa.

Sedan var det fest. Björn presenterade mig för hela Oslo Gaygarde tror jag! En snubbe frågade om jag ville sjunga på nån Grand Prix fest 24 okt, då Pernilla Wahlgren fått förhinder.... Vet inte om jag ska tro på det, men helt klart ska jag följa upp det! Är man med Björn blir det alltid galenskap, så även denna gång.
Vi drog vidare till Grand Hotel, och sedan till London.
Där träffade vi en massa nytt skumt folk. En riktig pudding. Absolut Gay, men som promt hävdade att han älskade mig, dessutom skulle han ta på mina bröst. de var ju så underbara. Oh god.
När han med kåtblick tittade på Björn och sa: vi delar på allt, visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta...
Näste person kommer fram och frågar om Josefine Gate säger mig nåt? Jeg er synsk...
Ok. Nej, jag har aldrig varit där tyvärr...
Väl hemma hos Björn, utan puddingen som tur var, får jag iväg ett sms till Paola om att jag inte sover hos henne inatt...
Klockan blir 5 på morgonen när vi går och lägger oss. Då har han koreograferat "All that Jazz" i 90 minuter.

Ny dag. Nya happenings. Som jag brukar säga.
Ringer Paola och får vägbeskrivning till SATS där hon jobbar. På väg dit passerar jag Josefina Gate... VA!?!?!  Hur stor är sannolikhet?! Kollade runt och försökte hitta nåt ställe som han skulle kunna mena.. hittade inget.
Lite lunch, shopping på stan, hem till Paola och slappa och laga mat, ringa Michaela, somna...

Upp vid 05:40 för att hinna med tåget till Stockholm.
Obokad vagn finns inte, men vi hinner iaf åka ända till Hallsberg när en liten familj kliver på och självklart ska de ha just våra platser, trots att det är typ tomt i hela vagnen... Det var bara att flytta på sig.

När tåget rullar in mot Stockholm central piper det till i telefonen.Nytt sms.
Men vad är detta? Displayen fungerar igen!!! Tog den bara en liten paus, miniferie i Oslo...?

Ja, ja. ... Hem och tvätta, Äta mat, duscha, en tur i vårsolen.. Back in Stockholm.
Vill inte ens veta hur mycket pengar jag gjort av med. Men till Oslo ska jag snart igen!

Imorgon ska jag iväg och presentera mig för ett nytt eventbolag.

Tudeluuuu


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0