20år... Kajatisk - Javisst!

Igår var jag med på inspelningen till Dr Åsa, ett program som kommer att visas i SVT2 mitten av september.
Det gick ut på att vi 6 st kvinnor i olika åldrar, 15-46, iklädda svart sopsäck och heltäckt huvud med orangfärgat tygstycke ( ja vet, sjukt moderiktigt ) skulle gå till en kosmetolog där hon skulle få gissa vår ålder genom att bara se en liten del av huden vid kindbenet.

Dr Åsa är Åsa Vilbeck som var med i Robinson första säsongen, och salongen var Mirres, en annan gammal Robinsondeltagare...

... iaf... Det blir min tur att gå in, jag lägger mig på britsen och kosmetologen får klämma och kolla spänsten i min hy.
- Hm.. det här var inte lätt. Det måste vara en mycket ung tjej. Inga ålderstecken... bra spänst... Jag gissar att hon är 20år!
- 20år ? ( Dr Åsa )
- Ja... helt klart den svåraste huden. Får jag kolla med lampan? ok.. nja.. jag tror på 20... kanske... 23...??!?!

Tjohooo! Det betyder att jag har en helt fantastisk hy. Jajemän!
En annan av tjejerna som var 22år fick diagnosen 27 år.. Kul för henne. 
Du åldras långsammare om du har en lite fetare hy. Var noga med att smörja in dig, och använd solskyddsfaktor.
LInjer och ålderstecken kommer så himla fort och försvinner ju bara lite mer kosmetisk kirurgi.

Kosmetologen sa även att det skulle varit så mycket svårare om alla hade använt solkräm hela livet.
Så fortsätt drick en massa vatten, glöm inte at smörja in morgon och kväll och på med faktor 30+

Sedan ringde Lina från Stockholm - Köpenhamn igår. Det är dom som ska producera programmet på TV3, och det hon sa var att..... DOM VILL HA MED OSS!!!!  Jag och Emmy ska paddla till Sandhamn om 2 veckor!! Jag vet. Helt galet!!!
De hade visat bandet för kanalen och de hade älskat oss. Vi var precis den typen de ville ha med och följa.
Dessutom gick de på att det var vår idé från början ( vi pratade så när hon filmade oss, att vi aldrig sett skärgården och tyckte att detta var ett ypperligt tillfälle... )  och gillade att jag varit scout och bott i vindskydd.
Detta kommer att bli totalt galet. 
Ett minne för livet, och ge sån extrem träningsvärk.
Gaaahhh.....

Kajatisk - Javisst!
Men så heter jag ju Jenny Asterius Persson med.


Skepp O'hoj

DSC00238-copy.jpg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0