Gran Canaria The Tour

Nu så. Nu ska jag försöka sammanfatta lite av min underbara semester på Gran Canaria.
Jag & Emmy drog iväg 1-7 jan 2009.
Åkte samma plan som Willes familj, och väl framme så fick vi ta bussen till Bahia då de hade hyrt bil hela veckan. Men lika bra gick ju det.
   
Tänkte lägga upp en himla massa bilder som kan förklara lite grann om vad jag gjorde på den lilla ön...

   

När vi väl kom fram startade vi med att äta pizza på Panchito. Kycklingpizzan såklart! Alla servitörer på restaurangerna i Bahia blev så himla glada över att se mig. Emelie - kinatanten - blev så glad att hon nästa började gråta... Sånt är kul. Då förstår man verkligen att jag har satt avtryck hos dem under mina två år, och att jag var och är omtyckt!
Fran och hans syster pratade om business, fullt i Bahia som vanligt, men inte så många gäster.

   

Första kvällen drog Jag, Emmy, Kevin, Matilda, Sandy, Jesper & Patricia till Sakura III. Bra ställe! Där träffade vi Tomas Kjeeeereeeeegaaard och Matildas nya dejt Goran. Trevlig & Snygg.
Vidare hem till 2 Entertains show. Fy vad det var mindre bra. Tyvärr. De har nu byggt scenen i Fata Morgan ( Thomsons gamla scen ) med tak över så att man alltid kan ha show. Alldeles för dåligt för att kunna ge bara lite beröm.
Dag två blev det Anfi - såklart - 30 graders sol, inte ett moln på himlen. En underbar dag. På kvällen var det Tango Tapas som gällde. Ägaren kände såklart igen mig. Lite lustigt blev det ju när servitrisen frågade om jag hade ätit klart när jag inte ens hade fått min grillade tonfisk... Jag fixade till glass till oss båda som kompenstion! Ha ha
Gick sedan in till Slavika på Espetada där vi såklart inte fick gå därifrån utan att ha ätit något. Vad annars än glass?!
Hade inte med mig mitt blå kort från Försäkringskassan så det inplanerade läkarbesöket ställdes hastigt in då det skulle kosta 120 Euro... Shit. Nej tack.

  

Dag tre då? Jo då var det Anfi som gällde igen, dax att gå till Garbo's och så kom Marie Webber.
Jag fick en trevlig liten solbränna som verkligen var angenäm.
Dessvärre missade jag Gary som gick på Semester. Attans. Men Jasmin blev jätteglad. " Oh, here's the Star, Our Star!! " skrek hon i entrén när de andra stod där. Kul för de andra.. Not! Men kul för mig!
Showen varsådär. Ingen favorit. Eller det var ju mycket som var bra. Snygg koreografi, Snyggt ljus, Fantastiska kostymer, cool scenografi. Det som jag inte gillade var att man inte hade gjort så många solonmmer, utan alla var på scenen hela tiden. Som publik blir man väldigt mätt när det är fullt ös hela tiden.
Sedan var det en massa döda moment mellan och i akterna. Konstiga såna. Ett var när Alex & Jesper skulle prata när de andra bytte om... Hemskt! Jag förstår att de hatar det!

   

Dagarna såg rätt så lika ut...
Men söndagen var vi i Bahia - Wille fyllde ju 20 bast! Vi åt chokladtårta - en delikat sådan - willes familj & Jespers ( med rött hår)  familj. Mycket trevligt.
Sedan gick vi på Garbos på kvällen med, träffade Jocke, han är tyvärr förändrad sedan han träffade Sofie. Synd. Holewa bad mig hälsa till honom iaf.
Efter showen, som var mycket bättre idag. Folk hade så enormt mycket mer energi. Wille blev firad, han fick sitta på catwalken o hela publiken sjöng " Ja må han leva" ! Vackert.
Sedan var det dax för lite partaj. In till Saloon & sedan till SK ( Skandinaviska Klubben, Bachira förut) .

   

Upp o sola på Anfi, efter bara 4h sömn. "Så där blir du inte brun Marie" var det enda jag behövde säga för att få upp henne. Cissi hängde på med, och Patricia kom efter ett tag.
På kvällen var det Espetada som gällde. En hel massa ville med, så dessvärre fick vi dela på oss. Matilda & Goran åkte till Sunprime, medan Jag, Emmy, Patricia, Sandy & Marie tog oss till Espetada. Emmy glömde sin börs i taxin... så hon fick låna pengar av mig.

   

Slavika var tyvärr inte där. Kanske var hon sjuk? Victor behövde inte ens fråga vad jag skulle beställa... Oxfilémedaljonger såklart!  Till förrätt: Chevréost och bröd med alioli. Gaaah vad gott.
Sedan ut och partaja. Emmy o Marie drog hem medan jag & Sandy hade en riktig Girly Night.
Ner i hålet till Javier - lika snygg som vanligt - som öppnat en ny club. En massa fria drinkar... Sedan till Scandic & Roberto... lite fler drinkar... Upp till Ismael.... Hångelskola... Såklart! Ner till Saloon... upp till Sultan Kebab.
Där kommer René( som vi sprungit ifrån upp på Chinawhite... Where did you go?? We were hungry... Yeah right!
Men där stod han plötsligt. Mannen. Gud va fin. Eller fin. Snygg som fan!  Han tyckte att det var mycket roande att lyssna på samtalet som jag och René hade... När väl negern hade försvunnit lockade jag till mig mannen. Dennis Puffpaff. Schweiz. Har googlat som fan på honom. Tog ju inte hans adress eller nummer. Hur FAN ska jag hitta honom?
Sandy skulle ju prompt hem. Med sin kebab. Fan.
Fy vad jag svär.
Men shit. han hade ju verkligen DET! En man.
Jag ska hitta honom. Så är det bara. Kan det vara så svårt?

   

  

Sista dagen då.
Anfi - såklart. Elina hängde på & hämtade oss. Väl där blev det molningt. Så nån bränna blev det inte. Vi drog hem, gjorde oss i ordning och åkte sedan på kvällen till Hard Rock Café. Först till Yumbo och köpte parfym ( som jag sedan glömde på HRC & som personalen stal...). VI blev 17 pers som åt! Galet - igen - men så är det när man är populär!
Tomas kom dit. En bra grabb det där. Han kommer till Sverige nu i slutet på januari. Då ska det festas.

    

Sedan gick Jag, Emmy, Marie & Matilda till Kasbah.... Oh My God! Extremt länge sedan jag såg Matilda så. Galet!
Daniel i baren på Chinawhite var bästis med Lollo på Cabaren. Han trodde att jag var tysk. TYSK?!!?!?! Han sa att jag hade sagt det. Aldrig att jag har ljugit om min nationalitet, och framförallt inte att jag skulle vara tysk.
Det blev en massa shots & drinkar... sedan ner i hålet.... Stört.

   

Vi bestämde att vi skippade Atlantico den här gången. Rebajas startade ju 7e... milslånga köer är ju sådär & avsluta en fantastisk semester med. Så det får bli nästa gång.
Fatta. Jenny shoppade inte.
Jo, en Canadian Goose jacka. Den jag tittat på i två års tid. Den blev det. Nu när euron ändå är så stark. Varför inte betala mer för den...?!

  

Ut till flygplatsen, med lokalbussen 90...den där jäkla nr 66 körde bara förbi och chauffören vinkade glatt. Hola!
På planet till Oslo. Sov några timmar, fick halstabletter av gubben som satt bredvid mig och som tyckte synd om mig & min hosta.
Alla väskorna kom fram! Kors i taket!
Åt sallad på flygplatsen, sov några timmar. Tog nästa plan hem till Stockholm. Flygbussen till stan satt vi ensamma på... typ som privatchaffis.
Sedan taxi till Ringvägen. 121kr... Shit. Dyrt.

Men uj vad skoj vi hade det. Och attans vad det var värt allt!! ALLT!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0