Gran Reserva!

Herre Jösses vad många olika vinsorter jag har provat sedan jag började på jobbet!
Idag var det dax igen. Vinprovning för Mars/April stod på schemat så det var bara att infinna sig.
Till min stora förtjusning var det 5/8 viner som smakade riktigt gott, så gott att jag skulle kunna köpa hem dom och ha till någon kommande middag. En mysig söndagseftermiddag med kvällsavec.



Reserva & Rioja...
Ash Tree smakade blaj, både rött och vitt. Extremt trist! Ungefär som E4:an, raksträcka i norrland.
Ett annat fick beskrivningen kattpiss, med touch av unken gammal jordkällare.
Vi är verkligen bra på att framhäva vinerna... Tänk om det skulle stå det på Systembolagets beskrivning! Ha ha

Det är iaf skoj att få lära sig om olika viner, och framförallt att ha fått prova så många olika.
En stor tallrik med olika ostar, serrano skinka lite avokado och kanske oliver, till detta ett eller flera goda viner.
Vuxet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0