10 x 15 cm

Måste ju lägga in bilder på saker som händer i mitt liv.
Ja, så att jag kommer ihåg det om några månader eller år..
Det är rätt så bra att ha en blogg till det.
Jag skulle ju inte få för mig att lägga upp "dagens outfit" - känns inte så himla viktigt att veta i februari 2011.
Nej, mera sånt som händer. Saker jag ser och reflekterar över.

Nu är ju dock kameran på lagning. IGEN! Det är nåt med Canon Ixus och mig. Vi passar liksom inte ihop. Lens error står det hela tiden, utan att jag gör nåt. What to do?
Tacka vet jag min hederliga systemkamera. Det är ju bara det att det har blivit allt svårare att framkalla bilder, då ALLT ska vara digitalt. Visst, jag hyllar det med. Tänk så mycket bilder man kan ta numera, kolla igenom, radera, fota igen.
Det tråkiga är ju att jag inte framkallar lika många bilder längre.

Gick med minneskortet till Expert förra veckan och fick för några dagar sedan hämta ut en pappersbinge. Nostalgi!
10 x 15 cm kort. Ingen vit kant, bara kortet. Som på den gamla goda tiden.
Observera att jag inte tog 1h framkallning utan 5 arbetsdagar. Lite billigare, lite mer spännande att se resultatet.
Ok. Numera vet man ju hur bilden ser ut innan man klickar på att man vill ha den framkallad. Annat var det förr.
Då tog du kortet. Hoppades på att det blev bra. Ibland, väldigt sällan tog du om det, men det var ju dyrare och du hade ju bara 24 ( ibland 27 ) eller 36 kort på dig.
Kommer ihåg att jag ibland även lyxade till det med att köpa en s/v rulle på typ Claes Ohlsson.
Men det var lyx.

Får helt enkelt vänta på att min ixus ska bli lagad.
Tills dess...
En bild från mitt jobb i somras!



Håll för öronen nu alla barn.
- Ja, det är jag i dräkten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0