Skrivmaskiner

Fasen vad bra skolungdomar har det idag.
Satt och fixade till min mammas CV och kom ihåg hur det var när jag för en herrans massa år sedan satt framför min skrivmaskin och skrev mina arbeten till skolan.
Alla dessa gånger jag skrev fel och var tvungen att skriva om för att suddfunktionen inte fungerade eller suddade ut för mycket. Jag var så förbannad flera gånger!

Nu, idag är det bara att skriva lite på sin laptop. som de flesta ungar har en egen, eller på sin mobil som nu har funktioner som igenkänning av handstil. Galet.
Där satt jag med min skrivmaskin. Många gånger var det tvång på att det skulle vara handskrivet.
Är det så nu? Måste de skriva för hand, eller är det ok att bara kopiera och klistra i ett worddokument?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0