Arbetslös - Ett heltidsjobb

Hemma igen då,
Vilket fint vårväder. Kan inte få nog av ljuset. SOL!! Om jag sätter mig och solar lite nu på dagarna kommer garanterat mina fräknar kika fram igen.
Träffade Marie igår, klassis från gymnasiet. Det blev lite glass på Halvars och sedan hem till hennes fantastiska lägenhet. Oj oj oj vad fin den var.
Hade den varit i Stockholm hade den garanterat kostat närmre 3 miljoner om inte mer - men här i Norrköping fick hon den efter en vecka, hyresrätt i 1a hand!!! Det är sjukt. Visst, det finns ju lägenheter i Stockholm med som är hyresrätter, men det är ju inte direkt så att du får det vitt efter 7 dagars letande.
Tänk att det ska vara sån skillnad.
Om bara den där Ostlänken blir klar mellan Norrk - Sthlm tror jag att priserna kommer gå upp här med. Fler kommer flytta hit, jag menar nu är det ju piece of cake med med 1h 15 min's resväg mellan städerna, men då påstår de att det ska komma att ta otroliga 40 minuter! Det är vad det tar för mig på t-banan till Hässelby Strand..... 

Idag var det först  vårpromenad med mor & far i solskenet endast iförd linne och habibibyxor, glasstop på Wallmans Sibylla för lite påfyllning och sedan marsch hem för att göra tacopaj :-)

Pratade med Maria, hon ringde från Lanzarote. Hon kommer hem om två veckor. Gud va KUL!! Äntligen.

Vad vi ska prata. Massor. Och grilla, snacka skit, skratta, bara ha det nice. Jag längtar.


Har skickat iväg en massa CV'n med, till vitt skilda ställen. Det som var minst mig, var väl ändå till SEB och deras Aspirantprogram! Galet. Men va sjutton. Varför begränsa sig. Det är ju inte ens troligt att jag blir antagen, har ju inte ens gått ekonomi på gymnasiet. Vi får se.

Tänkte att jag ska ringa upp lite eventbyråer imorn igen och checka läget. Kolla om det finns nåt.
Sitta i flera timmar och skriva personliga brev. Än har jag inte skrivit någon standardbrev, nej alla ställen får verkligen ett personligt av mig. Det tar tid att sitta och leta runt på olika sajter, skriva in sitt CV och ringa runt. Det gäller att Du har tid och pengar. Eh... men vänta.... Arbetslös - pengar?! Det stämde ju inte så bra.
Ja ja...  Bara fortsätta imorn igen. Det är snart 14 juni.

Det är verkligen ett heltidsjobb att vara arbetslös


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0