SKYPE - och lite nostalgi



shit vad bra SKYPE är!
Att jag inte har fattat det förräns iår är ju för mig helt obegripligt. Men det är ju ibland så, som jag även påpekat tidigare:
Nytt år - Nya möjligheter.
Har idag ( igen ) pratat med Oskar på detta sätt. Bara koppla upp sig som 11 miljoner andra och sätta igång och prata. Att man dessutom kan se den man pratar med är ju rena lyxen.
Tänk om man skulle sagt det till farmor och farfar att nåt sånt här skulle gå. Hade de trott på det när de var unga? Tveksamt. Bara det att första emailet skickades i slutet på 70-talet säger ju en hel del av hur snabbt det går.
Numera sitter ju 4-åringar vid sina datorer som värsta hackers. Galet!

Jag fick en Commondore 64. Jag kan ha varit 11år eller kanske lite yngre... Hade diskettstation och bara en massa flygplanspel som jag fått av mina kusiner Gustaf & Carl som båda senare utbildade sig till piloter i Florida.
Kommer ihåg att Alma hade en stor klumpig dator hemma och att det var lyx att få spela harpan på det och glädjen när korten bildade mönster på skärmen när den gick ut.
Det var nostalgi det.

Hann även med och laga tanden. 1290kr MED rabatt! Drabbar ju ingen fattig.
Fick gå före i kön när jag dundrade in och sa att jag jobbade på Golden Hits. Ibland så. Igår fick jag ju gratis cola på Engelen också. Vilka förmåner!

Tack och hej.
Nej, jag äter inte leverpastej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0