Det var det banne mig värt!

Tänka sig.
Jag gick vidare från dansprovet till sången på audition till Guys & Dolls på GöteborgsOperan!
Det är ju faktiskt 2/2 gånger. Bra procent.
Och detta - trots att jag inte gått BA!

Valde det lätta dansprovet, som mera var ett improvisationsprov med ytters lite koreografi. Passade mig utmärkt. Vi fick dansa 2 ggr inför juryn som bestod av ca 10 pers. Allt ifrån regissör, koreograf, producent till assistenter och representant från Operan.
Jag valde då att spela full, och andra gången Miss Universe kandidat. Helt sjukt kul. Såg att musikansvariga gillade mig direkt, så resultatet att jag gått vidare till sången kom inte som en chock.
Sedan var det bara att vänta. Och vänta.... och vänta!
Skulle sjunga kl. 15.30   Det blev kl. 17.

Där börjar helvetet.
Jag vet inte när jag senast var så förbannad på en person att jag vill göra den illa.
Men mannen som skulle kompa mig var ju spritt språngade GALEN!
Vägrade spela tempot jag gav honom, trodde att han var solist och att jag skulle backa upp honom, vägrade spela igenom sången med mig efter att han sagt att han skulle korta ner den en massa.
Jag blev så ofokuserad av detta.
Kom in till juryn igen, och bara dog. För gubben spelar ju såklart i kolatempo IGEN, så hela karaktären på låten blir från glad swing a la 30 tal, till nerdekad och drogad 1800 tals glädjeflicka. Fruktansvärt!
Musikansvarige försökte få upp tempot genom att knäppa takten med fingrarna - men han vägrade.
Jag sjöng helgalet och gjorde ett riktigt amatörintryck på dom. INTE BRA!
Behöver jag säga att jag inte gick vidare till Callback?!?!


Jag var såååå arg när jag gick därifrån att jag riktigt kokade.
Det måste ju vara den enda yrkeskategorien där du ibland inte får en ärlig chans när du söker ett jobb. Att sjung om är ju en omöjlighet.
Och självklart gick han hem typ direkt efter mig. Då var han klar.
Kunde han inte varit klar innan mig. Eller att jag fått ett annat nummer.
Men det fick jag ju....

Kommer och ska anmäla mig. Säger mitt nummer jag fått varpå mannen bakom disken kollat på pappret, vänder sig mot mig och säger: ...Lars!?!
Som att det vore självklart.
HERRE GUD! Jag ser väl inte ut som en man. Och det är ju inte så att LARS är ett namn som både män och kvinnor döps till idag, eller någonsin i Sverige!

Annars är det ju alltid trevligt med auditions tycker jag. Man träffat alltid så himla mycket folk man känner till. Underbara människor man kanske inte träffar så ofta men som man ändå diggar.

Lunchade med Anna H, Johan T och Frank.
Träffade Micke M, Anders, Robban C, Lina Ax, Alexandra M, Kiddan, Sarah N, Shala, Jermo, Nisse, Andreas A, Schlyter,Jessica O, Elise...

Lätt att glömma bort varför du egentligen är där. Tänk om det var fest och alla dom var där.
Gud va kul ja skulle ha det då!
Kanske är en bra idé. Locka med audition, så är det egentligen partaj?!
Synd är det iaf att jag inte har tid att träffa alla dessa personligheter som verkligen ger mig energi.

Resan Sthlm - Gbg t.o.r tog 12.½ h
Kostade en herrans massa hundralappar.

Men det var det värt!


Kommentarer
Postat av: HeLeNa

Hej Jenny!

Kul o hitta dig här! =)

Förstår att du blev förbannad gällande det du skrev här, är så sjukt att vissa Människor har Noll-Känsla som faktiskt jobbar med Musik!?

Hoppas det går bättre nästa gång! =)

KraM HeLeNa

2008-11-21 @ 15:45:25
URL: http://hellur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0