Vilken inkomstkälla!

Tog gratisbussen idag till IKEA kungens kurva.
Jag, Nettan och alla pensionärer!
Smidigt sätt att ta sig till ett shoppingparadis.
Insåg snabbt att priserna är mycket högre i Stockholm än de är i Linköping, frågade en kassörska varför och fick till svar att det helt enkelt är dyrare i Stockholm. Men vänta nu... min fråga var ju Varför är det dyrare?!
Ja, ja... Fiffigt uträknat ligger de där i små boxar och på hyllor med fina färggladad skyltar som säger 19kr, 49kr, 129kr... Det är väldigt lätt att slänga ner en massa onödigt i sin lilla gula IKEApåse - tror inte att Nettan har bestämt sig innan att hon skulle köpa randiga grytlappar tex...
Väl framme i kassan var det dax för självscanning. Ritsch ratsch, snabbt ska det gå, betala med kortet, har du Family Card? Allt ner i BLÅ påse. Massproduktioner till bra priser i kassor utan personal. Vilken inkomstkälla. Alla nöjda.
Själv slog jag till med 6 delicatobollar för 12kr som jag glatt smockade i mig på bussen tillbaka till Gallerian!

På Gallerian mötte jag upp Jonas och Stina. Hon berättade om Snövit och sin roll som dvärgen Conrad, och visade lite danssteg. Sjukt kul!
Kanske kommer den till Stockholm nästa år.

Vidare till Golden, där MarCus kom förbi och sa hej.
Toms tokiga kompis Fredrik plus mamma åt i bistron och förgyllde min annars rätt så lugna kväll, om man bortser från kyssöverfallen från en manlig gäst som blev lite väl betuttat i mig, eller nypet i baken från SupernaturalSebastian.

Skönt och komma hem rätt tidigt igen från jobbet.
Imorn har jag karaoken, tänkte tvätta med och kanske få till en Skypedate!

Det är mycket nu...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0