Showinhopp!

Så blev det då dax att hoppa in i showen. Dagen man väntat på. Kläderna som bara hängt där i skåpet i väntan på att få skina ikapp med mig på scen.
Dagen började med att Emma ringer mig vid 12 och säger att hon spytt under natten och att hon kanske har maginfluensa... Toppen! Det är ju inte det minsta smittsamt. Dock är det inte klart att jag ska hoppa in då showkapten Jonas inte ringt mig. Mycket byråkrati.
Jag skulle ju dessutom vara clown kl. 15 på barnkalas - ultimat tajming som vanligt. Ringer Jonas och berättar om läget, 90 minuter senare säger han att Emma kör som vanligt.
Åker iväg på kalaset och gör ballongfigurer i raketfart till ungarna som älskar mig. Alexander 5 år med kompisarna Max, Johan, Emma mfl.



På väg hem kl. 17 ringer Jonas igen... Emma har garanterat maginfluensa då det kommer från alla håll och kanter. När kan du vara här?

Ok. clownsminkad, på tunnelbanan, inte mycket tid att leka med...   

Hem, fort som fan, duscha, slänga med sig kläder och smink och till jobbet.
Framme på Golden 17:46! Hinner inte repa alls, bara och slänga på smink, astajta nätstrumpyxor, fräscha upp gungansångertexterna och på med peruk. 18:15 går ridån upp! Det där med att äta gör jag imorn då jag har tid. Great.

Jonas Elvisperuk är borta!! vad göra? Ok. Rickard lånar ut sin, och få inte vara med i medleyt på scen.
När jag ska servera öl halkar jag på mina nya skor, tappar ölen på golvet. I samma stund kommer Rickard på väg in i köket, gör värsta vurpan... Vilken start!

Mina insatser gick bra. Riktigt bra med tanke på att jag aldrig gjort dom. Än mindre med scenkläder på. Kan ju säga att jag knappt kunde andas i korsetten, men damn I was HOT! Sicka bomber! ( för den som inte redan tyckte det innan... )

En herrans massa människor kände igen mig från Singing Bee!

Efter showen var det bara att slänga av sig kläderna och ut i Bistron för att ta hand om karaoken. Phua... Andas!
Väl där var det lugnt. Ät lite clementiner.
Varför gör man det mest på dagis som barn eller som vuxen vid jul? Konstigt. Det är ju jättegott.
Iaf. Helt plötsligt kommer Ola Forssmed och Kim Sulocki dit och vill sjunga Orups "Där står pojkarna på rad"...
Shit vad han är söt Kim. Helt makalöst. Kort är han, säkert bara en 1.60 - max! Dansar som en gud, och sjunger den rätt så roliga låten med Ola med bravur,

Audition till Hairspray ska vara i februari - han skulle ju vara en perfekt Link!

Åker hem vid 04:00, somnar en halvtimma senare, och går upp kvart i nio för att åka hem till Norrköping.

   Hittar en lite kvartett som spelar jul-umpa-upma-låtar, dessutom kan man vinna en weekend i Åre om man sjunger ABBA Singstar bäst. Kan tyvärr ej delta då finalen är kl 17:30. Attans!

Hem för att på Rusta köpa mig en ROSA gran! Galet ful. Men åh så skoj. Till och med min mamma försökte övertala mig att köpa den för att hon tyckte att den var så kul.

Vi åkte vidare för att kolla på gardiner och hittade en störtskön soffa som pappa blev helt förälskad i.

                                                                                   
                                                                      Pris: 9900kr. Nedsatt 40 %       Julklapp?

Ja, ja... Ett händelserikt dygn. Onekligen.
Slutskörd somnar jag sött i mammas säng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0