Julbön

Väcktes av Jesper som ringde och frågade om jag redan åkt upp.
Han hade fixat en julklapp till pappa -  en ölburk inslagen som en smällkaramell - dessutom med en anordning så han kan ha den runt halsen.
Men vi hade ju åkt upp, så jag fick slå in en Lapin Kulta själv tills han får den riktiga av Jesper.
Snäll kille den där golfar'n. Mamma & pappa bjöd upp honom hit nu i mellandagarna - han fyller ju ändå 30 nu 26:e - och han kommer nog upp så vi kan gå till Gröne Jägaren och dra några bärs!

Det låg ett kuvert när jag kom upp med. En utbetalning från nåt bolag. Jag har inte staterat något i dec...? Hm... skumt. Men det är ju alltid trevligt med lite kosing.

Gick på julbön i Sofia K:a. Vilket vacker kyrka. Kanske där jag ska gifta mig? Bra med plats för stråkkvartetten!
Mamma är som ett barn, kan inte sitta still och sjunger halvfalskt med i psalmerna.
Folk sitter och blänger på varandra.
Själv satt jag och överöstade mannen bredvid mig som ville sjunga starkare än mig... men ack vad det sket sig för honom! ha ha
Vi kom dessutom 5 minuter för sent till julbönen, något som högt och ljudligt kommenterades av damen i raden bakom oss. Tur att mamma & pappa är lommhörda!
En manlig trio från Moldavien sjöng ortodoxa visor. Stämnigsfullt.

Nu ligger mamma och blajar på golvet. Den där likören satt där den skulle... Xante - var kvinnas dröm!

Fick en massa trevliga julklappar.
En svart takkrona, underbara vin & champagne glas - graverade i guld, en rosa ruggugglefilt, en stor fin tomte, ljuslyktor.
Pappa fick en snygg kofta, pyjamas och kallsipper. Vanliga pappaprylar.
Mamma fick underkläder, badbom & så ett smartbox paket där jag vill att hon ska använda s.117
Nu bjuder jag på biljetter till Disney on Ice - princesses. De kommer till Globen nu 3 jan.
Mamma har sagt att hon skulle vilja gå på det. Hoppas jag vinner budgivningen.

Nu ska vi fortsätta äta lite mer mat från vårt underbara julbord!

Ho ho.... God Jul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0