Dé e cheesecake!

Tänkt att en säng kan vara så skön, och då menar jag verkligen schööön. Sådär så att man bara vill ligga kvar hela dagen.
Det går ju inte, iaf inte idag.
Upp tidigt och provfilma för en liten roll i en svensk långfilm.
De ringde igår och frågade om jag kunde komma. Klart! Jag kommer på studs.
Synd då bara att jag igår kväll börjar känna mig febrig och hängig.... Jippe! Är det inte den årliga höstförkylningen...?!

Det jag skulle göra var reagera när Gustav Skarsgård säger: Jag tar den den morotspajen
Servitrisen kollar snett upp och säger lte spydigt - Dé e en cheesecake.
Sen var det tyst spel.
Fick göra lite andra grejor med. Spela utan tal.
Det är ju sån himla skillnad att göra film jämfört med att stå på en scen. Allt ska vara så himla subtilt och minimalistiskt. Verkligen utmanande.
Det är så himla kul att det har kommit igång lite med provfilmningar.
Jag var ju statist i söndags med i Flickan som lekte med elden. Stieg Larssons andra film ( eller bok ) som ska sändas exclusive in SVT next fall 2009!
Ja, jag bara måste ju skriva på engelska. Detta är kanske början på mitt stora genombrott! Hollywood nästa. De hör av sig inom 2 veckor. Hon som hade hand om castingen skulle iväg på semester först.

Jag vet att jag kanske babblar en del om min lägenhet men - Den är ju så fin!Här kan jag nog bo ett bra tag. Känns som att det var ödet att jag skulle bo här. Jättefina omgivningar, VitaBergs Parken precis intill, inga bilar utanför huset, bra cykelvägar, och väldigt trevliga grannar, iaf de jag mött än så länge. En massa blondiner -  och så jag!

Det där med att längta hem har jag ju funderat på lite. Hem till Vaddå? Norrköping? Där har jag ju inte varit på flera år. Folket som jag umgicks med har själva flyttat från stan. Dax att börja på nytt. 
Tror nog det blir bra det här. Kan slänga mig i soffan och pusta ut.

Cheesecake tack!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0