Du är utbyttbar. Glöm inte det.

Jag har gråtit, varit frustrerad och i allra högsta grad känt mig kränkt den här veckan. 



Att vi är många i branschen som tampas om många få platser och lever efter att "du kan lätt bli utbytt mot någon annan" var något jag jag erfara rätt upp i ansiktet.
Att dessutom ens kollegor, som alla står som frågetecken inför det som skett och frågar mig varför de gör så, inte vågar öppna sin mun av rädsla att själva bli klassade som "besvärliga" gör mig vansinnig.

Jag är inhoppare, alternerare som det så fint står på hemsidan, till två roller i föreställningen, Tjejen som har rollen är nu sjukskriven pga graviditet och då jag redan gjort 5st inhopp var jag övertygad om att jag skulle fortsätta med det.
Tji fick jag.
I ett mail från producenten stod att läsa att de tagit in "en annan artist" som skulle göra den ena rollen, som dessutom är den som har flest repliker.
Jag "behövdes i en dans".

Suck. 

Om det är nåt typ av maktspel eller annat trams vet jag inte.
Bara att jag kände mig värdelös. 

Teaterförbundet kunde tyvärr inte hjälpa.
Jag tog, såklart, striden och pratade med såväl VD, producent och regiassistent.
Men inget kunde jag göra.
Bara svälja och hålla huvudet kallt och högt. Le. Och bara vara jävligt bra i det lilla jag gör.



Varför hamnar jag i dessa situationer?
Vad är det jag ska lära mig?
Snälla berätta!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0