Stel katt bland hermeliner

1 å 2 å 3 å 4 å 5 å 6 å... Där på sista å ska jag vända mig om och hoppa ner i spagat. Jodå, du läste rätt. JAG förväntas hoppa ner i spagat!!!
Jag tränade gymnastik i många år när jag var liten men aldrig nånsin lyckades  jag glida ner i spagat. 
Ej heller gick det när min lärare på Musikalakademien försökte pressa ner mig. Närmast var jag nog efter ett dansaerobicspass med en fantastiskt dansare som alltid gjorde lyrisk el modern jazz. 

Men nu ska jag alltså, 35 år gammal, på nåt sätt om 8veckor lyckas hoppa ner i nåt som iaf ska kunna liknas vid spagat.

All dans vi hittills gjort har varit en enorm utmaning för mig men det ska banne mig gå om jag så ska få öva 15h varje dag. De andra är verkligen dansare. Jag är utan tvekan en katt bland hermelinerna. En lite stelare katt...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0