En steppande Fältartist

Sista 10 dagarna har verkligen gått i ett och jag har, trots att det varit otroligt roliga saker, längtat lite till igår när jag hade avsatt en vilodag på schemat.
Mor och far dubbelkryssade och njöt av det fina julbordet ombord. Dessutom var Flamingokvintetten ombord som de fick digga till.


Sen var det fältartistrep i Eskilstuna med en grupp überbegåvade musiker inför ett uppdrag på 4e Sjöstridsflottiljen.


Det är en ynnest att få musicera och umgås med så fina kollegor.
Vi blev mycket väl omhändertagna på Berga och hade en fullspäckad dag som förutom gigget toppades med ett besök ombord på HMS Visby!


Lt Asterius Persson tackar för förtroendeuppdraget och ser fram mot nästa. Vilket jäkla drag det var. Vi spelade bara två set, som vanligtvis brukar vara 45 min. 
Inte med oss... Haha! Vi matade på i 90 minuters och kunde hållit på ännu längre. Såå himla kul med gensvar från en hoppande och studsandes publik.


2.5h sömn blev det efter gigget... 
Jag var nämligen i Köpenhamn i onsdags på audition. Allt samtidigt. Som vanligt.

Stepprov först. Anything goes ska sättas upp. 
Jag gick vidare till 3e gallring och fick sjunga. Det blev en snutt på "Cabaret" som just är en favorit.

Jag är nöjd med min insats.
Igår, dagen efter, ringde dessutom dirigenten till föreställningen upp mig och sa "you made my day" och öste beröm över min audition, så jag är jäkligt glad och nöjd. 
Å stepp. Fasen vad kul det är!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0