Inspiration och uppladdning

År 2000, i januari, var jag tillsammans med min dåvarande klass på musikalutbildning jag gick på musikalresa till London.
Jag och min kompis Mia ville se samma sak och köpte biljett till Les Miserablés.

Vi satt längst fram, mitt i mitten, och jag kommer ihåg att jag skrattade så mycket åt de som gjorde paret Thernadier att dirigenten till slut vände sig om och blängde på mig så att jag skulle vara tyst.

Där och då bestämde jag mig för att en dag få spela rollen.
Få gestalta Mme Thernadier, en fantastisk karaktär och tillsammans med herrn den enda ljuspunkten i en för övrigt ganska dyster musikal.

Om en vecka åker jag till Aarhus och har kollationering, då börjar mitt stora äventyr och länge efterlängtade möte med henne. Tänk att det redan sker.

Och för att få den perfekta uppladdningen och inspirationen åker jag om några timmar till London för att på tisdag återigen se Les Mis där Mmd spelas av en av mina favoritmusikalartister som tidigare bl. a gjort Charlotta i Phantom (en annan av mina drömroller).

London here I come!!











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0