Vad är det för fel?!

Vad är det för fel på folk?
På mig?

Jag öppnar mig och kastar min handlöst i hopp om att de jag ger mig till är ärliga. 
Men varje gång får jag fel. 

Han tog kontakt med dig. Sa jag var den finaste han mött och gav mig hopp. Tänk om han är den jag väntat på!!

Jag köpte orden han sa och sms'n som skickades. Plötsligt sa han att "det var lite rörigt just nu" och att han inte visste när vi skulle ses. Efter sommarn.

Vi sågs. I juli. Det var ett fantastiskt möte. Jag var "top notch" och "det bästa första mötet han nånsin haft med en tjej". Vi skulle sova ihop men plötsligt hörde han inte av sig. Sa att han somnade. 

Jag hörde av mig på kvällen. Frågade när vi skulle ses igen.
- Vi ska inte ses mer.

Jag förstod ingenting.
Han påstod att han inte hade träffat nån annan tjej. Att jag var så himla fin. Men att han hade så mycket att förlora om det skulle skita sig.

Nu har flera månader gått sen den där eftermiddagen på Tylösand.
Vi har fortfarande kontakt.
Han vill träffa mig. Ta in på hotell. 
Men vi har aldrig träffats. Aldrig pratat i telefon. Bara skickat bilder och texter.

Min magkänsla sa att nåt inte stämde. 
Att han nog visst inte var själv.
Jag hade rätt. Han har gått och blivit sambo. Å de väntar barn.
Hon var redan gravid när vi sågs.
De har varit ett par sen två veckor innan han tog kontakt med mig första gången!

Jag tror att de dessutom förlovat sig.
Hur jag vet det?
Han skickade en bild på tjejen. Med en stor mage. Iförd bara vit bh och mysbrallor. På fingret satt en ring.

Mycket att ta in.
Vad vill han? Varför vill han ha kontakt? Å varför skriver han till mig när jag frågar om han vill förlora mig "Ne fan, det vill jag inte. Du är rolig, sexig, söt och jag hoppas väl kunna träffa dig ibland framöver".

Varför blir det alltid såhär.
Jag är så himla fin. Så rolig. Söt. Vacker. Intelligent. Mysig. 
Är inte det kvaliteter som är bra och som man söker i en partner?
Varför vågar de då inte ge hela sig till mig utan går till nån annan.
Och varför vill de att jag ska vara deras vän?

Vad är det för fel?
Å vad gör jag för fel?





Kommentarer
Postat av: Hanna

Låter som att du träffat en riktig douche! Ni är ju två som blir sårade av hans beteende, du och hans sambo (som troligtvis då inte vet om vad han håller på med). Klandra inte dig själv, du verkar vara en varm person som ser det goda i människor och det kommer någon att se en dag och förälska sig i!

God jul på dig!

Svar: Hej Hanna!

Ja, tyvärr verkar han ju vara en riktig Dr Jekyll & Mr Hyde. Det här med att leva dubbelliv och bara sätta sig själv i centrum är visst vanligare än jag nånsin trott. Skämmande.

Tack för dina värmande ord!

God Jul

Kram
Jenny
Jenny Asterius Persson

2014-12-22 @ 22:05:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0