Khao Lak - en del av paradiset

Jag har inte varit tillbaka i Khao Lak sen jag åkte hem från min fantastiska säsong vintern 03/04.

Jag kom direkt till kick-offen från Thailand för att lära mig nya shower.
Där träffade jag Sandra, en tjej från Halmstad som skulle ut på sin första säsong. 
- Ska du jobba i Thailand till vintern igen?
- Jag vet inte, sa jag. Kanske.
- Då är det ingen idé att man söker då..
- Klart du ska!! Det är fantastiskt där.

Efter sommaren i Turkiet var min plan att köra en 4:e säsong, tillbaka till Thailand och älskade Pakarang, men huvudkontoret ville ha mig i Egypten.

Efter många samtal där jag de frågade varför jag ville tillbaka och inte se nåt nytt blev mitt svar: det är ju ett paradis. Vem vill inte till paradiset?



Då jag inte skulle få åka till Thailand valde jag att sluta och åkte hem.
Sandra åkte till Thailand. 

Var det mitt öde?
Och hennes öde?

Sandra var, dessvärre tillsammans med Stefan en fantastisk norsk kille som också jobbade som entertainer, en av dem som vågen tog. 

Jag tänker på det lite då och då.
Hade jag varit där hade säkert mina föräldrar kommit ner över jul och nyår då de inte var nere under min säsong där.
Hade vi klarat oss alla tre. Eller inte nån.

Jag är glad att de ville placera mig i Egypten så att jag tackade nej och åkte hem. 

Vårt liv tar oss olika vägar hela tiden. Många kan vi bestämma själva, andra bestämmer nån eller nåt annat.
Det viktiga är att vi inte glömmer bort att leva. Här. Och Nu!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0