Adventsmys!

Äntligen får man pyssla med tomtar, adventsljusstakar och pepparkakshus.
I lördags bjöd jag hem Marit på trevligt fika med en massa glögg, risgrynsgröt & lussebullar. En kort och intensiv fika, men oh så trevlig.
Pyssliga Marit hade med sig en liten present ( inga kaninöron... ) ett grönt hemstöpt ljus med lite glitter på. Man tackar!
Vi avklarade en himla massa samtalsämnen, självklart lite jobb med, och bestämde att vi ska ta en ordentlig secondhand-shoppingdag nån dag.

       

På kvällen var det dax för karaoke igen, jobbade 15 - 03.30 såna där sköna korta pass...
Fick ett telefonnummer! Vi hade ett ungt kompisgäng som åt, och i det sällskapet satt det en kille med hästsvans och stor piercing i örat. Ful som stryk. Tyvärr.
Han iaf ger mig sitt telefonnummer - jippie! Dessutom sitter han bara och glor på mig under hela karaokepasset som ett annat pucko. Varför händer detta alltid mig? ALLTID!

Åkte hem och sov 2h, och tog sedan tåget till Norrköping för att sjunga med Dotter Sion och Bereden en väg för herran i S:t Olai kyrkan, där jag döptes. Barnkören sjöng och efteråt bjöds det på papparkaka, glögg & lussekatt i församlingshemmet,

         

Efteråt gick jag och mamma på julmarknad vid Knäppingsborg och träffade jultomten inne i ett litet hus.
Det är så himla mysigt att gå omkring och titta på julkrimskrams. Dessutom var det uppträdande i Hörsalsparken med Amy Diamond, Markus Fagervall och så en duett med Molly Sandén och Brandur.

En riktigt bra början på december och advent ( som betyder ankomst för den som kommer ihåg det från skolan )! 
Nu är det bara tre veckor kvar till jul.

och efter jul...

GC?!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0