Time to declare!

Avdrag eller inte - det är frågan.

Då jag, hur märkligt det än är enligt mig, blivit kollad av Skatteverket de senaste 5 åren och fått redovisa mina avdrag, och även fått igenom de flesta, ja förutom förra året då tjejen född -91 som var "min" kontrollant tyckte att jag kunde gå klädd i clownkostym privat en vanlig vardag (...).

Problemet när man blir kollad är att det ofta tar rätt lång tid innan man får tillbaka sina pengar, och i år känner jag att de skulle komma rätt fint in på kontot där till midsommar.

Så frågan är då.
Göra avdrag, som jag är berättigad till, bli kollad igen säkert, få redovisa och vänta på pengarna som blir nån/några tusen extra - eller strunta i det, bara skicka iväg ett sms och ha det klart...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0