Kungen, drottningen och jag.

Svenska flaggans dag, tillika Sveriges nationaldag är ju sedan några år tillbaka en helgdag.
Men medan norrmännen går man ut huse iklädda sina finaste folkdräkter och stolt viftar med so flagga, verkar svenskarna fortfarande, dessvärre, bara se det som en extra ledig dag. En dag man kan gå i gallerior och shoppa...



Dagen började mulet.. Regnkappa eller paraply..


Öppet slott är skoj. Mestadels turister och jag som rände runt i representationsvåningar, skattkammaren och nere i museumet Tre Kronor.



Sen ville jag och många andra smaka på Stockholm. Matköerna ringlade sig långa genom Kungsträdgården.
Längst hade Melanders fisk, tvåa kom ett tält som sålde peruansk mat, och på tredje plats, kanske inte så otippat..
Maria Montazamis tält!


Vem vill inte få sig en pratstund med henne?!! Kvinnan som gav tofsen ett uppsving som heter duga.


Själv valde jag ett tält där man kunde köpa köttbullar med potatismos, sås och lingon. Supergott!


Nationaldagen fick avslutas med att vinka till familjen Sverige. 


Tänk att de vinkade just till mig...


Estelle verkade känna igen mig. 
Får sälja in Kalasklart till hovets kommande kalas för de små sessorna!













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0