Känd vs Erkänd


Ofta hör jag "Nej, jag vill inte bli känd. Bara erkänd"
Är det lättare att bli erkänd om du först blir känd?



Nog borde det öppnas upp nya dörrar och kanske blir det lättare när du söker jobb.

Att utbilda sig till musikalartist är det ju en hel hög människor som gör och bara i Sverige avslutar ca 100 pers/år från professionella utbildningar.

Finns det då jobb till alla?
Nej, där är det ju en ganska lätt ekvation... Så många uppsättningar är det ju inte som görs.

Sen handlar det ju oftast om att har du bara kommit in i ekorrhjulet och du spinner på väl så kan det rulla på till du själv väljer att kliva av.


Jag vill bli erkänd. 
Man har inget emot att även bli känd.
Jag vet att det säkert kan stickas i ögonen på folk i landet lagom när man säger nåt sånt. 


Ett litet steg på vägen, och som både värmer och egoboostar, är när foajépersonal på Göta Lejon kommer till mig och berättar att de hela tiden hör publiken säga i pausen "Vem är det där? Hon är ju fantastisk!!" och så är det  MIG de pratar om.
Det är jäkligt coolt!


Det får mig att fortsätta jobba, öva och repa. Passionerat!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0