Musik, dramatik och rörelse

Det är lika häftigt varje gång man blir knockad av ett framträdande.
Hur känslor väller ut över scenkanten och träffar allt i dess väg.

Jag såg "Pigen med paraplyen" (The umbrellas of Cherbourgh) igår. 
Det är kultfilmen från 1964 med underbar musik av Michael Legrand som sedan gjorts som musikal.

Den här uppsättningen var ren perfektion. Fantastiska skådespelare, briljant regi, snygga kostymer och en scenografi som verkligen var genomtänkt. Ljudet och ljuset inramade sedan till ett rent mästerverk!

Där satt jag, längst fram i mitten, och glömde helt tid och rum. Tårar forsade nerför kinderna, skrattet sköljde genom min kropp och hakan hängde gapande lös. 


Att det var strålande solsken utanför störde mig inte alls. Den skiner idag med. Istället för lite fler fräknar på näsan fick jag än en gång en pusch och blev peppad och övertygad om varför jag gör det här. 

Passionen för musik, dramatik och rörelse i ett. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0