Hej främmande man

7 dagar har bara rusat förbi.

Jag har hunnit gå på 3 musikalauditions (det känns nästan som att jag bor i London eller NYC när man ges så många möjligheter till jobb!) och flugit Stockholm-Helsingfors-Stockholm-Malmö på okristliga tider, sjungit låtar jag inte gillar och låtar som jag har knäckt med. 


Jag har varit grym!
I Finland gick det inte hem, så nu får vi vänta på vad Stockholm och Malmö säger. 

Eller Malmö kommer ju inte säga nåt, inte än iaf, då det där inte var sökning till något speciellt utan bara en "öppen audition" som de valde att kalla det. En audition som kunde leda till att man hamnade på deras kallningslistor, eller inte hamnade på dem som regissören sa... 


Dessutom fick ALLA besökare på mässan titta och lyssna på min, och de andra som sökte, audition.
Ett jippo? Nåt som gav nåt för mig? 
Ingen aning... Inte fanns det någon som hade svar på den frågan heller!


Men i Malmö ägde jag. 
Där var jag i mitt esse, timing, toner, klang, energi. - allt satt.
Juryn var mycket nöjd, det syntes och hördes. 
Det var kul att de inte kände till låten med, så att jag fick ge dem min version.

Så nu är det bara att vänta
Vänta på mail...
Eller samtal...
Nåt ska jag knipa åt mig.

Det tyckte iaf en främmande, lite skum, karl som kom fram och kramade mig när jag satt och övade mina auditionlåtar på en bänk i söndags. 
(Ja sånt händer mig titt som tätt. Önskat att det vore en trevlig, snygg singelkarl i sina bästa år men nej... De vågar tydligen inte)
- Jag hoppas du får det! sa han
Utan att ens veta varför jag satt där och sjöng.

Sen satte han sig bredvid mig och fortsatte lyssna.
- Vad fint du sjunger... Åh förlåt, jag ska inte störa dig när du övar..

Du främmande man...
Jag hoppas du får rätt!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0