Sagostund i parken

Mitt i eftermiddagssolen stod han där den äldre mannen och satte upp sina saker. Efter att ha tittat på mig föreslog han själv en av hans historier från den menyskylt han satt upp i gräset.
Det skulle vara en historia som dessutom skulle ha ett budskap och råd jag kunde ha med mig resten av livet.

6min - 20kr. Om jag skulle tycka att det var dåligt kunde jag när som helst resa mig från stolen och gå, sa han.

Klart jag ville höra hans historia!
Han var en mycket god berättare, så minuterna gick snabbt.

Rådet då?
Jodå, nog kommer jag bära med mig det, men kanske mest upplevelsen att jag fick en privat sagostund, mitt i Stockholm, för 20kr.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0