If you don't know where you're going..

You Will end up somewhere else!

Helt helt fel dörr. Åh vad roligt.
Jag var på provfilmning idag för en norsk reklam och på väg till ett ställe jag aldrig varit på.
Med raska steg gick jag i min fina beiga klänning och matchande kappa. Perfekt klädd för rollen.
Utanför, vad jag tror är stället, möter jag en man med barnvagn som visar sig vara en regissör som jag jobbat med i flera reklamer.
Han säger glatt; Hej! Jobbar du här?
Nej, svarar jag, jag ska på casting!

Dörren öppnas och en kvinna kommer ut på gatan, jag hälsar och går förbi henne med bestämda kliv och hamnar direkt inne i ett rum och nåt morgonmöte.
Där vid ett stort avlångt bord sitter en massa människor...
Oj! Jag ska vara här om 10 minuter, jag var lite tidig. Jag kan vänta här utanför så ni blir klara med mötet säger jag och kliver ut på gatan igen.

I samma sekund jag kommer ut på gatan kliver ett par ut från porten brevid. De skrattar och när jag hör dem säga: Åh vad kalasfina vi var! förstår jag direkt att jag gått in i fel port.
Till helt fel företag. De runt bordet som hade möte väntade inte alls på att jag skulle komma.
Det förklarar ju även den lite förvånade blicken från Magnus, regissören...

Ha ha ha ha!!!
Så sjukt roligt.
Egentligen skulle jag gått tillbaka till dom igen och sagt Nu är jag här! bara för att få höra vad de hade svarat.
Nu får jag ju aldrig veta.
Inte heller se eller höra vad de sa till varandra när jag stängde dörren efter mig. Hoppas de skrattade, för det gör jag fortfarande. Jag klev in på Magnolia Agency - ett företag där Sveriges främsta producenter inom kostym/make-up/filmcrew/producenter jobbar...

Outside the box.
Jag tänkte och var lite väl utanför lådan där ett tag.
Å det var rätt kul. Kanske är det där man ska jobba nån gång framöver. />


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0