Ditt äckel!

Först tänkte jag inte nämna det någonstans, men ångrade mig då det ändå finns en liten chans att just DU läser detta.
Å just därför ska du få veta vad jag tycker om dig, och alla andra som är som du!

För eventuellt övriga som läser detta inlägg vill jag bara säga; händer det er, ring polisen. Direkt. Såna ska straffas!

Vi var på picnic idag, jag mor o far i Abborreberg. Vårsolen värmde skönt och vi satt och njöt av lugnet, svanarna i vattnet och hur härligt allt var.
Plötsligt kommer det en man nerför slänten en bit bort. Han går med rätt bestämda steg, och det är nästan som att han är på väg mot oss för att säga nåt.
Där vi sitter, står det även ett lusthus med utsikt över vattnet.
Den främmande mannen går med raska steg in i lusthuset och sätter sig.
Jag hör han pratar osammanhängande i sin mobil när jag sitter och läser på bänken, allt medan pappa vilar sig och mamma sitter och virkar i sin stol.

Plötsligt hör jag hur någon säger psst och viskar något. Jag reagerar först inte, men då det kommer igen vänder jag mig till mamma för att se om hon vill nåt men ser att hon virkar för fullt.
Jag fortsätter läsa och viska det låter mer och mer. Mannen i lusthuset pratar ibland lite högre men jag hör inte om vad.
Jag tittar upp några gånger mot honom men då är det som om han gömmer sig där inne.
Plötsligt hör jag vad han viskar.

Jag vänder mig om och mot honom och säger;
- vad fan håller du på med?!!!

Mannen, ca 35-40 år, rakad på skallen iklädd vit t- shirt och svarta arbetarbyxor blir väldigt överrumplad av mitt direkta agerande.
Han svarar med tveksamhet i rösten;
- eh.. Vad? Jag pratar i telefonen...

- Slutar du inte direkt ringer jag polisen! svarar jag.
- Eh.. Jag pratar .. Ju i mobilen.. säger han igen och låtsas prata i sin mobil.
Jag tar upp min mobil och låter det gå några sekunder innan jag säger:
- Hej! Jag behöver hjälp, det är en man här i vit tröja och svarta byxor..

Mer hinner jag inte säga förrän han hoppar ut genom ett av fönstren och småspringer iväg, bort från oss och försvinner ur syn.

DU ditt äckel!!
Jag ångrar att jag inte lugnt gick in till dig i lusthuset och sparkade dig i skrevet. Hårt. Så hårt att du skulle blivit liggande tills polisen hade fått komma och hämta dig.

Ser jag dig igen vet du vad du har o vänta dig.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0